لوله کاروگیت

مصارف لوله کاروگیت

لوله کاروگیت

مصارف لوله کاروگیت

  • ۰
  • ۰

سپتیک

 سپتیک تانک چیست ؟

سپتیک تانک ساده ترین و پر کاربردترین واحد مورد استفاده در تصفیه فاضلاب به ویژه فاضلاب های بهداشتی انسانی است و در مواردی که نفوذپذیری صفر است  و امکان اتصال  به اگو شهری نمی باشدبهترین گزینه می باشد.

سپتیک تانک مخزنی است که در آن فاضلاب به کمک فرایندهایی از قبیل ته نشینی، شناور سازی و بیولوژیکی تصفیه می گردد. لوتوس سپتیک تانک های خود را به دو صورت بتنی و پلی اتیلنی ساخته و عرضه می نماید. از این سپتیک تانک ها بطور گسترده ای در واحدهای مسکونی و ویلایی، مجتمع های مسکونی و اداری، کارگاه های عمرانی و ساختمانی، کارخانجات تولیدی و صنعتی، هتل ها، رستوران ها، و مجتمع های تفریحی و ورزشی استفاده می شود.

سپتیک

تولید بو و تهویه در سپتیک تانک

تجزیه و هضم فاضلاب خام و لجن موجود در کف سپتیک تانک موجب تولید گازهایی نظیر هیدروژن سولفید ، متان و انواع دیگری از گازها می شود که دارای بوی زننده و خاصیت انفجاری هستند و درنتیجه باید از سیستم خارج شوند.

البته معمولا بوی تولید شده به خصوص در ظرفیت های کوچک و متوسط به اندازه ای نیست که برای محیط اطراف آن آزاردهنده باشد. با این حال توصیه می گردد مخزن سپتیک در محلی مناسب و در دورترین نقطه از محل های مسکونی دفن گردد.

در اکثر موارد لوله های ورودی و خروجی در قسمت بالایی خود دارای فضای خالی هستند و همچنین دریچه های دسترسی نیز کاملا آب بند نیستند که این امر باعث تخلیه گاز می شود. همچنین می توان از یک ونت جهت انتقال گاز تولید شده در سپتیک تانک به محلی مناسب استفاده نمود.

مزایای مخزن سپتیک فاضلاب ناب زیست

مقاومت در برابر خوردگی و تحمل بالا در شرایط سخت محیطی

آب بندی کامل سپتیک‌تانک، بدون هیچ گونه آلودگی در خارج از مخزن

بسیار مقاوم در برابر نیروهای خاک اطراف سپتیک‌تانک

ساخت، نصب و راه‌اندازی به سرعت انجام می شود

دفن در زیرزمین به عنوان وسیله‌ای برای انتقال ثقلی فاضلاب به مخزن سپتیک و اجتناب از اشغال فضاهای مفید

سهولت حمل و نقل و نصب به دلیل وزن کم

عدم نیاز به قطعات مکانیکی و کادر متخصص

مکان تصفیه فاضلاب در مناطق دوردست و بدون امکانات

عدم نیاز به مصرف انرژی

امکان بازگشت آب های زیرزمینی در صورت پیاده‌سازی صحیح

امکان جابجایی سپتیک‌تانک حتی پس از چند سال نصب

ضمانت و گارانتی سپتیک‌تانک 50 ساله بدون خوردگی

قیمت سپتیک تانک فاضلاب

مخازن سپتیک از بهترین کیفیت مخزن پلی اتیلن برای این سیستم استفاده کرده است تا عمر محصولات بالاتر باشد. شما می‌توانید با سفارش سپتیک‌تانک فاضلاب از شرکت ناب زیست ، درخواست همراه کردن مخزن سپتیک را با بیوفیلم ها و برخی از روش‌های دیگر تصفیه آب کنید. می توان حجم برخی از مخازن سپتیک را با استفاده از مخازن جانبی، افزایش داد. بدین صورت این سپتیک‌تانک می‌تواند بهینه و برای مصارف شما کارآمدتر باشند. پس با تماس با شرکت ناب زیست شانس انتخاب مخزن سپتیک همراه با روش‌های جانبی تصفیه را داشته باشید و به دلیل کیفیت بالای این مخازن، تا سالیان دراز از کارکرد این سیستم اطمینان حاصل فرمایید.

قیمت سپتیک تانک خانگی

اطلاع از مقدار فاضلاب جمع‌آوری شده در ساختمان به صورت شبانه‌روزی برای محاسبه حجم و قیمت سپتیک‌تانک بسیار مهم است. اندازه مخازن بر اساس میزان فاضلاب تخلیه شده در آنها تعیین می‌شود. مخزن سپتیک ممکن است در پروژه‌های مختلفی از جمله مجتمع‌های آپارتمانی و مسکونی، هتل‌ها ، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، صنایع، مراکز آموزشی، پادگان‌ها، پایانه‌های حمل و نقل مسافری و… مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت ناب زیست در زمینه توسعه و ساخت سپتیک‌ تانک پلی اتیلن، سپتیک تانک GRP و سپتیک تانک بتنی پیشرو است. جهت خرید مخزن سپتیک فاضلابی و استعلام قیمت می‌توانید با شماره تماس‌های این شرکت حاصل فرمایید.

انواع سپتیک تانک

چاه سپتیک

جنس مخازن سپتیک‌تانک بر اساس مواردی که مورد استفاده قرار می‌گیرند تا یک مخزن سپتیک ساخته شود، به ۴ دسته مختلف تقسیم می شوند:

سپتیک‌تانک پلی اتیلن

سپتیک‌تانک بتنی

سپتیک‌تانک استنلس استیل و یا همان سپتیک‌تانک فولاد ضد زنگ

سپتیک‌تانک پلاستیکی

سپتیک‌تانک فایبر گلاس

نحوه نصب مخزن سپتیک فاضلابی

سیستم سپتیک‌تانک عمدتا طراحی ساده ای دارد. طراحی سپتیک‌تانک پلی اتیلن، باعث افزایش سهولت کار با مخزن سپتیک فاضلاب و افزایش بازدهی این سیستم‌ها می شود. مخازن سپتیک عمدتا به شکل های استوانه‌ای یا مستطیلی هستند. از جنس‌های مختلف بتن، فایبرگلاس، پلی اتیلن، استیل و آجر (امروزه دیگر وجود ندارند) ساخته می شوند. سپتیک تانک GRP یه لوله برای ورود پساب به داخل آن و یک لوله برای خروج پساب تصفیه شده دارد.

بسته به جنس مخزن انتخابی نحوه نصب نیز متفاوت خواهد بود. برای نصب یک سیستم سپتیک باید در اولین مرحله محل دفن و خاک منطقه از نظر نفوذ بررسی می‌شود. ویژگی‌های مهمی اعم از فضای موجود، توپوگرافی، میزان آب مصرفی بر اساس نوع محل، محل چاه و یا چاه‌های همجوار، نوع خاک و لایه‌بندی، توانایی خاک در تخلیه و تصفیه فاضلاب و… در طی این بررسی مهم بوده و نحوه طراحی و نصب را تحت شعاع قرار می‌دهند.

محاسبه حجم مخزن سپتیک‌

ابتدا باید مطلع شوید که در طول شبانه روز چه مقدار فاضلاب در خانه یا هر محلی که می خواهید مخزن سپتیک را نصب کنید تولید می شود. محاسبه حجم سپتیک‌تانک بر اساس میزان این فاضلاب متفاوت است. مخازن سپتیک می توانند در تصفیه فاضلاب آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی و هم چنین ساختمان های ویلایی، هتل ها، مراکز درمانی، بیمارستان ها، کارخانجات، مراکز آموزشی، پادگان ها، پایانه های باربری و مسافربری و… مورد استفاده قرار گیرند.

کیفیت پساب تصفیه شده سپتیک تانک

پساب خروجی سپتیک تانک امکان دستیابی به حد استانداردهای زیست محیطی را نداشته و فقط جهت پیش تصفیه به منظور جلوگیری از گرفتگی چاه جاذب و بستر خاک و یا ورود به مراحل بعدی تصفیه می توان از این روش استفاده نمود.

انواع سپتیک تانک

سپتینک تانک ها از سه جنس اصلی به شرح زیر ساخته می شوند.

سپتیک تانک پلی اتیلنی : سپتیک تانک پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت دوجداره از لوله های فاضلاب که در قطرهای بالا در زمین دفن می‌شوند ساخته می شوند و از لحاظ مقاومت در برابر فشار خاک مشکلی نخواهند داشت. همچنین دربرابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردارند.

سپتیک تانک کامپوزیتی ، فایبر گلاس یا GRP : از لحاظ مقاومت و قیمت تا حدی با جنس پلی اتیلنی رقابت می نمایند. البته با توجه به اینکه جنس های پلی اتیلنی توسط دستگاه‌های مکانیزه ساخته می‌شوند و سپتیک تانک کامپوزیتی در برخی موارد به صورت قالب های دستی ساخته می‌شوند، دقت در فرآیند ساخت جنس کامپوزیتی از اهمیت بیشتری برخوردار میباشد.

سپتیک بتنی : در صورتیکه سپتیک تانک بتنی با استانداردهای بالا تولید شود به گونه ای که بتوان از کیفیت میلگرد گذاری ، بتن ریزی و آب بندی آن اطمینان حاصل نمود استفاده از جنس بتنی نیز بلامانع می باشد. اما با توجه به کیفیت جنس های پلی اتیلنی و کامپوزیتی از لحاظ مقاومت به خوردگی و سرعت بالای ساخت و نصب ، امروزه استفاده از سپتیک بتنی بسیار محدود شده است.

گنداب سپتیک

مزایای سپتیک تانک

  • هزینه پایین اجرا
  • عدم مصرف انرژی در سپتیک تانک
  • مدفون بودن در خاک و عدم اشغال فضا در سطح زمین

مشکلات بوجود آمده در سپتیک فاضلاب

  • پس زدن فاضلاب یا سرریز شدن سطحی
  • خروج لجن و جامدات در پساب تصفیه شده
  • آلودگی آب زیرزمینی توسط سپتیک فاضلاب
  • پرشدن مخزن با آب های سطحی

سیستم های دفع پساب خروجی سپتیک تانک

خروجی سپتیک تانک توسط یک لوله به چاه جاذب یا بسترهای جذبی هدایت می شود. در صورت عملکرد ضعیف مقدار زیادی از ذرات جامد وارد سیستم زهکشی و ناحیه جذبی خاک و به تدریج موجب گرفتی چاه جاذب و بستر خاک می شود.

اجزاء و بخش های سپتیک تانک

مخزن سپتیک به صورت ناحیه بندی شده شامل ناحیه ورودی ، ناحیه ته نشینی ، ناحیه لجن و ناحیه پساب خروجی می باشد. مهم ترین بخش های آن شامل موارد زیر می باشد :

ورودی و خروجی سپتیک تانک : ساختار ورودی و خروجی باید به گونه ای باشد که فاضلاب بدون اینکه تغییری در شرایط جامدات ته نشین شده بوجود آورد از یک طرف به مخزن وارد و پساب تصفیه شده از طرف دیگر خارج شود.

منهول و دریچه بازدید سپتیک تانک : منهولها برای بازدید ، تعمیر و پاکسازی طراحی می شوند و در بالای قسمت ورودی و خروجی قرار داشته و دارای یک دریچه بازدید می باشند.

دیواره جدا کننده سپتیک تانک : این دیواره محفظه های موجود در مخازن را از یکدیگر جدا می کند و همچنین باعث حرکت جریان از محفظه اول به محفظه دوم می شود.

ونت تهویه سپتیک تانک : راحت ترین راه حل برای تخلیه گازهای تولید شده این است که به آنها اجازه دهیم تا از لوله ورودی خارج شوند. راه دیگر نصب ونت های تهویه در قسمت بالایی مخازن است.

  • ۰۱/۰۲/۱۷
  • Er_Fun